NRK Beta annonserer på sine egne sider at fire nøkkelpersoner forsvinner for å starte konsulentselskap innen sosiale medier.
Kanskje noe spesielt å få lov til å starte og markedsføre en ny, ekstern virksomhet ved hjelp av NRKs websider? Ikke alle som kommenterer artikkelen reflekterer over det.
Det som er genialt med spøken er at Beta-gjengen har satt opp en tilsynelatende helt troverdig webside for den nye konsulentvirksomheten. Den har de gitt navnet Sosial Media. Blant annet vil de ha alle jobbsøknader på Twitter på @sosialmedia_no for å dokumentere hvem som er gått fem på. Spesielt formuleringene «Være sulten på ny informasjon» og «Kunne operere en tregruppers Rancilio-espressomaskin» kan med hell gjenbrukes i fremtidige stillingsutlysninger.
Beta-gjengen har nok også hatt det morsomt med å beskrive sine egne fortrinn:
Eirik Solheim karakteriseres som Internettets Bin-Laden. Henrik Lied var Lano-ungen 1993 og er internasjonalt kjent som Barnet. Anders Hofseth kan hjelpe oss med satirisk språkbruk på Twitter, mens Jon Ståle Carlsen er internasjonalt kjent som Lurt av Carlsen.