Dyrbare minutter

Popklikk etterlyser mer sex, reklame og flammende politisk engasjement på den monotone Hurtigrute-turen.

Maratonsendingen med Hurtigruten startet i går 19.45. Og skal vi tro statskanalen var i alt 1.345.000 personer innom NRK2-sendingen mellom klokken 19:45 og 03:00 i går.

Her ligger det et enormt potensiale, spør du oss. Men fram til nå har det vært mest fjord, fjell og daler og lite originalitet på den montone reisen mot nord. Popklikkredaksjonen slo sine brilliante hjerner sammen og kom fram til måter man kan bruke sendingen til å skape litt blest om seg og sitt. Vi gir deg:

Fem ting vi ønsker å se på brygger og i landskap de neste døgnene


– Der ingen skulle tru at nokon kunne bu-wannabes.

Dette er jo drømmeprogrammet for folk i distriktene. Bygdenorges eget Paradise Hotel. Vi kan godt tenke oss at folk er villig til å gå langt for skjermtid med Oddgeir Bruaset. Hva er vel en bedre audtion enn å hoppe og hoie i terrenget mens du skriker ”Kan dere tru det? Her bur faktisk eg!!!”

– Ymse aksjonister. Det er en hel masse å aksjonere for i vårt langstrakte land. Før i tiden lenket vi oss til vassdrag og gikk gatelangs i protestmarsjer. Kom igjen folkens! Få fram gnisten, lag noen krasse paroler og kom deg ned på kaien ASAP.
– Reklame for lokale produkter.
I det båten legger til land i for eksempel Svolvær forventer jeg å se en type komme spradene forbi kamera utkledd som en Svolværpostei.

-Kommuneslagord.
– Få alle i kommunen til å rope i kor på kaia. Visste du for eksempel at Harstads stolte slagord er «Attraktiv hele livet!»

– Fuck for forest.

– Her er det faktisk mulighet for naturistene og i det minste opptre i sitt rette element?

Elise Nyborg Eriksen
Elise Nyborg Eriksen
Artikler: 405